Effectieve verkooptechnieken
Inleiding
Klanten willen bij het shoppen beleving ervaren. Zonder beleving, zonder een goed persoonlijk contact, zonder dat een medewerker echt het verschil maakt, kan de klant inderdaad beter via internet kopen. Ben niet bang voor internet maar verdiep je in de wensen en behoeften van de klant en doe wat het internet niet kan bieden. Persoonlijke aandacht, goed advies en de verkoop en bijverkoop.
Doel van deze training
De deelnemer weet en begrijpt;
- dat de klant op zoek is naar een top beleving en dat aandacht hiertoe de sleutel is
- dat hij/zij het verschil maakt of de klant in de winkel koopt of op internet
- dat van hem/haar een actieve, empathische en enthousiaste houding wordt verwacht
- dat “persoonlijk” de route is naar een zakelijke transactie
De deelnemer kan;
- zichzelf verplaatsen in de klant
- meer van zichzelf geven, uit zijn/haar comfortzone stappen
- “flirten met de klant”, maar op gepaste zakelijke manier gericht op transacties
- een Meet & Greet doen die de klant in een koopstemming brengt
- zelfverzekerd op de klant afstappen en producten presenteren en demonstreren
- primaire behoefte van de klant inventariseren in relatie tot potentiële aankopen
- een persoonlijke sfeer aan het verkoopgesprek koppelen
- het verschil maken tussen producteigenschappen en –voordelen
- de verkoop sluiten inclusief meerverkoop.
Inhoud
- Non-verbale communicatie
- Klantbegroeting
- Inventariseer de klantbehoefte
- Vraagtechnieken basic
- Aanbod, passen en demonstreren
- Koopmotieven
- De koop afsluiten
- Up-selling en Cross-selling
- Twijfelende klant
- Korting
- Klagende en boze klanten
Bijzonderheden
Deze training duurt een hele dag, van 09.00 tot 17.00 uur.
Tussen de middag verzorgen wij een eenvoudige lunch op locatie.
Voor meer informatie of aanmelden, neem contact op met:
R. Wolters (r.wolters@rbaroermond.nl) 06-30820106
(c) bij Retail and Business Academy. Powered by Gildeopleidingen.
Design & realisatie by Caruda ICT
Privacyverklaring